Hoi, ik ben
Eelco Bakker
Fotografie heb ik van jongs af aan al meegekregen. Vroeger op vakantie met mijn ouders liep ik al rond met de Praktica Super TL 1000 van mijn ouders. Leuk weetje: Die camera is 8 dagen jonger dan dat ik ben! Schitterend! Met deze camera heb ik de techniek achter camera’s leren kennen; je kon niet anders want tja… 24 foto’s op een rolletje.
Na mijn middelbare school ben ik naar de Universiteit Delft gegaan om Lucht- en Ruimtevaart Techniek te studeren. Na mijn afstuderen ben ik gaan werken in de luchtvaart, onder andere als Inspecteur, Kwaliteits Manager en als Hoofd Luchtwaardigheid. Fotografie bleef echter altijd een mooie hobby en een vak om technisch te doorgronden.
Door de jaren heen is de fotografie hobby altijd blijven bestaan naast mijn primaire focus op het werk in de luchtvaart als luchtvaarttechnisch bedrijfsconsultant. Hierbij adviseer ik bedrijven over hoe zij hun bedrijfsprocessen (beter) kunnen inrichten. Dit brengt mij bij veel bedrijven in binnen- en buitenland over de vloer en zo zag ik wat er binnen die bedrijven gebeurde: professionals werken met trots aan de magie van de luchtvaart.
Aan het einde van 2022 besefte ik dat ik die magie binnen bedrijven in beeld wilde brengen. Er gebeurt namelijk zoveel interessants binnen allerlei bedrijven, maar vaak zie je alleen het eindproduct. Het is echter juist het proces zelf en de mensen die dat proces uitvoeren, dat is wat er echt gebeurt en wat ik graag wil vastleggen. Jouw bedrijfspassie vastleggen!
Daarom ben ik Bakkerito Photography begonnen:
Ik wil jouw (bedrijfs)verhaal in beeld brengen!
Van hobby naar beroep
In 2022 realiseerde ik me dat het in beeld brengen van bedrijfsprocessen mijn nieuwe missie was! Want het verhaal achter een bedrijfsproces of product is minstens zo belangrijk als het eindproduct zelf.
Daarom heb ik op 2 januari 2023 mijn eigen bedrijf opgezet als Bedrijfsfotograaf: Bakkerito Photography. Hiermee wil ik jou helpen om dat (bedrijfs)verhaal in beeld te brengen!
Dit werd mede gedreven door het feit dat klanten tegenwoordig steeds vaker een verbinding zoeken met het product dat ze kopen. Als deze klanten zien welke passie jij of jouw medewerkers in het eindproduct investeren, dan zijn ze eerder geneigd om jouw product te kopen. Dit kan ook leiden tot mond-tot-mondreclame waardoor klanten eerder geneigd zijn om jouw bedrijf aan te bevelen aan anderen!
Ik vind dit geweldig!
Ik noem dit “jouw (bedrijfs)verhaal in beeld brengen”.
Bakkerito?
Veel mensen vragen naar mijn bedrijfsnaam. Deze naam ontstond toen ik een tijdje in Bolivia verbleef voor mijn stage tijdens mijn opleiding.
Aangezien de meeste Spaanstaligen moeite hadden met het uitspreken van mijn voornaam, kreeg ik al snel een bijnaam daar. Achter mijn achternaam voegden ze “ito” toe, een Spaanse uitdrukking om een woord te verkleinen, vergelijkbaar met het Nederlandse gebruik van ‘tje’ achter een woord. Dus eigenlijk: “Kleine Bakker”… een ludieke verwijzing omdat ik met mijn lengte van 1.96 meter altijd boven iedereen uitstak, haha.
Daarnaast beschouwden mijn vrienden me daar als een soort cowboy; altijd klaar voor avontuur en altijd op mijn eigen manier. In het Spaans is het woord voor cowboy “vaquero,” en omdat de “v” wordt uitgesproken als een “b,” paste deze geuzennaam ook goed bij mij 🙂
En tot op de dag van vandaag draag ik die naam met trots!