Welkom bij Bakkerito photography
Wat leuk dat je mijn bedrijf hebt weten te vinden! Met behulp van fotografie breng ik jouw (bedrijfs)verhaal in beeld
Bedrijfsfotografie
Jij hebt een bedrijf en wilt een bepaalde identiteit uitstralen. Daar hoort natuurlijk beeldmateriaal bij.
Beeldmateriaal kan je tegenwoordig overal vandaan halen (Google, stock foto’s of zelfs Artificial Intelligence (dall-E)) of wellicht zelf maken (met de eigen camera in het mobieltje).
Maar is dit goed beeldmateriaal voor bedrijfsfotografie?
Bij bedrijfsfotografie is goed beeldmateriaal van groot belang. Om ervoor te zorgen dat het materiaal aansluit bij de bedrijfsidentiteit en de waarden die de klanten belangrijk vinden, bespreken we vooraf de twee belangrijkste ingrediënten. Hoewel ik een bepaalde stijl van fotograferen heb, vind ik het belangrijker dat de foto’s de gewenste uitstraling van het bedrijf hebben. Hierbij vullen we elkaar aan op basis van jouw ideeën.
Maar bedrijfsfotografie gaat verder dan alleen het maken van foto’s. Om het verhaal achter het bedrijf en de mensen die er werken te kunnen vertellen, is het belangrijk dat ik hen leer kennen. Op die manier kan ik niet alleen het gezamenlijke bedrijfsverhaal vertellen, maar ook individuele verhalen van werknemers uitlichten. Het zijn tenslotte de mensen die het product bedenken en maken. Daarom vind ik het belangrijk om het proces en de handelingen van de mensen in beeld te brengen.
Door deze authenticiteit te laten zien, zullen klanten zich sneller verbonden voelen met het bedrijf. Het bedrijf laat namelijk zien dat het product speciaal voor die klant wordt gemaakt of uitgevoerd. De foto’s die ik maak, kunnen gebruikt worden op de website, in brochures, op social media en in nieuwsbrieven.



Jouw verhaal in beeld
Jij hebt een prachtig bedrijf gestart, met een product of dienst waar jij helemaal achter staat.
Wordt het dan niet eens tijd om jouw passie te laten zien aan je klanten? Ja? Mooi, want dan ga ik je helpen!
Starters
Starters hebben vaak een supermooi idee en willen dat aan klanten verkopen. Maar… jouw klanten kennen jou noch je product.
Een website, je social media en je andere promotiemiddelen hebben allemaal foto’s nodig. Daar wil ik je bij helpen!
Natuurlijk breng ik jou en je product in beeld, maar ook hoe jij hetgeen maakt wat je (wil) verkopen.
Als starter ben je welkom bij Bakkerito Photography
Bestaande bedrijven
Ken je dat? Jij biedt al een tijdje iets moois aan je klanten, maar diezelfde klanten hebben niet allemaal dezelfde binding met jouw product.
Laat die klanten zien welke passie jij in je product investeert. Als jouw klanten dit zien, willen ze zich meer binden met jouw product en zullen eerder geneigd zijn om terug te komen.
Samen brengen we jouw proces in beeld.
Als bestaand bedrijf ben je welkom bij Bakkerito Photography
What else?
Heb je weer mooie foto’s nodig voor je socials?
Heb je een mooi project dat je (over langere tijd) in beeld gebracht wilt hebben?
Of heb je een mooi nieuw product waarvan het proces gewoon tof is om te laten zien?
Dan ben ik er ook voor jou!
Samen brengen we jouw idee in beeld en heet ik je welkom bij Bakkerito Photography
De wens
Hoe beter de wensen van jou als klant worden gecommuniceerd, hoe beter ik mijn foto’s kan opleveren. Bijvoorbeeld, een foto voor social media heeft een heel andere uitstraling dan een foto voor drukwerk. Bij de eerste toepassing moet het beeld eruit springen, terwijl bij drukwerk soms een groot vlak “negative space” nodig is om titels te plaatsen. Daarom is het belangrijk om duidelijk te communiceren welke specifieke eisen en verwachtingen jij hebt voor de foto’s die je wilt ontvangen.
Als het proces in beeld moet worden gebracht, is het vooral belangrijk om dit proces logisch en compleet in beeld te brengen. Daarbij is het essentieel om te bepalen welke processtappen er zijn en hoe we elke stap goed in beeld kunnen brengen. Om dit te realiseren, kan je mij tijdig alle relevante informatie verschaffen, zodat ik ervoor kan zorgen dat de foto’s precies de gewenste uitstraling hebben en alle belangrijke elementen goed in beeld brengen. Door effectieve communicatie en samenwerking kunnen we samen tot de beste resultaten komen.
De lange termijn voorbereiding
Om de fotoshoot succesvol te maken, is het belangrijk om een shortlist te maken van alles wat gefotografeerd moet worden, inclusief gebouwen, mensen, processen, apparatuur en locaties. Daarnaast is het ook belangrijk om te bepalen welke sfeer de foto’s moeten uitstralen. Moeten ze bedrijvigheid uitstralen of juist vrolijkheid? Is het een formele setting of willen we een informele en gezellige sfeer creëren?
Bij het maken van de shortlist moeten we ook nadenken over welke kleding mensen moeten dragen tijdens de shoot. Zo kunnen streepjes- of ruitoverhemden erg druk zijn en afleiden van het doel van de shoot. Het is ook beter om teksten op shirts te vermijden. Het kan zijn dat er dames zijn die meerdere kledingsetjes willen uitproberen, dus we moeten rekening houden met de planning van de shoot. Bovendien, als het weer een factor is, moeten we ook rekening houden met de mogelijkheid om de shoot te verplaatsen.
Op basis van deze shortlist kunnen we gezamenlijk kijken wat mogelijk is en wanneer we de shoot gaan plannen. Daarna zal ik een offerte maken die het beste aansluit op jullie wensen en de voorbereidingen die we hebben getroffen.
De korte termijn voorbereiding
Wanneer er een bedrijfsfotografie shoot op de planning staat, is het belangrijk om het personeel hiervan op de hoogte te brengen. Hoewel dit misschien een klein detail lijkt, zijn medewerkers die niet op de foto gaan vaak geïnteresseerd in wat er gebeurt en zullen ze vragen waarom er foto’s worden gemaakt. Om verwarring te voorkomen, is het beter om hen vooraf te informeren over de reden van de fotoshoot. Bovendien is het belangrijk om te weten of er medewerkers zijn die graag op de foto willen staan… of juist niet! Vraag daarom altijd aan medewerkers of ze op de foto willen en verkrijg expliciete toestemming om de foto’s te gebruiken.
Bij het voorbereiden van de werkomgeving voor de fotoshoot is het ook belangrijk om het personeel te betrekken. Mogelijk moeten er dingen van de muur worden gehaald, zoals planningen en telefoonnummers. Dit kan soms impact hebben op personen. Als medewerkers opeens gevraagd worden om netter te komen dan normaal, kan dit bij sommige mensen verkeerd vallen. Daarom is het belangrijk om duidelijk te zijn over de fotosessie en wat de beoogde uitstraling ervan is. Zo weten medewerkers wat er van hen verwacht wordt en wat het doel van de shoot is.
Kortom, communicatie met het personeel is essentieel om een succesvolle bedrijfsfotografie shoot te hebben. Door hen op de hoogte te stellen en te betrekken, kan er een positieve sfeer worden gecreëerd en kunnen eventuele problemen worden voorkomen.

Hoe ik te werk ga
1
Intake
Allereerst: Welkom bij Bakkerito Photography!
Tijdens het intake gesprek leren we elkaar kennen, leer ik het bedrijf kennen en bepalen we samen wat je in beeld wil brengen. Altijd met het oog op waar je de foto’s voor wilt gebruiken en welke stijl het beeldmateriaal moet uitdragen.
Na het intake gesprek doe ik een voorstel voor de shoot zelf en eventuele extra technieken (hero shot, long-exposure selfie, product shot of panorama). Dit gesprek vindt vaak minstens een week vóór de shoot plaats, maar kan natuurlijk ook vlak voor de shoot.
2
De shoot
En dan… tijd voor de shoot! Altijd spannend!
De shoot wil ik altijd doen in jouw omgeving, de omgeving van jouw bedrijf of een andere omgeving waar jij je ’empowered’ voelt om je verhaal in beeld te laten brengen.
De shoot neemt gemiddeld 1 á 2 uur in beslag, maar kan ook een hele dag duren. Samen bepalen we waar we ons op focussen.
Tijdens de shoot kunnen er nog zaken veranderen (het weer, beschikbaarheid van werknemers etc). Het is dan belangrijk dat we samen tot het gewenste resultaat komen. Ik sta altijd open voor nieuwe ideeën!
3
Het resultaat
Na de shoot zal ik de foto’s verwerken en ‘ontwikkelen’. Wellicht mogen er bepaalde zaken niet (herkenbaar) op de uiteindelijke foto staan. En wellicht zal ik enkele foto’s samenvoegen om het juiste effect te behalen, zoals ‘focus stacking’ of panorama shoots.
Het resultaat deel ik binnen twee weken met je. Dit zijn minstens 20 foto’s en natuurlijk zit hier nog een iteratie slag op om de puntjes op de i te zetten, want de foto’s moeten wel jouw authenticiteit uitstralen!
Ja, ik ben bereikbaar!
Wil je meer weten?
Of wil je gelijk een afspraak maken?
Neem gewoon contact met mij op!
Of mail me gewoon direct
MailWat kost dat?
Vraag een offerte aanGoede fotografie is niet gratis.
Ik investeer in mijn camera’s, objectieven (lenzen), verlichting, software en opleidingen om jouw verhaal mooi in beeld te brengen.
Mijn basisprijs is daarom € 75 per uur.